Къде мога да дойда да Ви посетя в магазин?

Нямаме физически магазини – ние сме изцяло онлайн оптика за поръчки на очила. Поръчките се правят директно онлайн от електронния магазин optistudio.bg, като на линия Ви обслужва онлайн в реално време очен оптик, който може да Ви съдейства както с това как да направите поръчка, така и да се консултирате за избор на рамка или стъкла, подходящи за рецептата Ви.

Рамки и слънчеви очила могат да се пробват на живо чрез услугата Пробвай на живо – вижте как.

Как се поръчват очила може да видите тук.

Как да съм сигурен, че ще направя поръчката правилно?

Не се притеснявайте. Системата ще ви води и ще ви подсказва какво да направите. За помощ при разчитане на рецептата за очила ползвайте указанията в Как да разчета рецептата за очила? След като направите поръчката си, задължително с вас ще се свърже оптик, който да уточни и потвърди поръчката ви, за да сте сигурни, че не сте сбъркали с рецептата и стъклата. Ако сте прикачили рецепта, ще сравним данните от нея и данните, попълнени ръчно от Вас. Винаги можете преди да направите поръчка, да се свържете с нас за помощ или въпроси.

Къде мога да пробвам очилата на живо?

Очилата с диоптрични стъкла не са готов продукт и поради това няма как да ги видите изложени на живо. Можете, обаче, да заявите предварителен тест и избор на рамки (преди да поставим стъклата), както и слънчеви очила, и ние ще ви ги изпратим, за да решите дали харесвате някоя от тях. Без ангажимент за покупка. Ето как – Пробвай на живо. Още сега, обаче, можете да се ориентирате дали ще Ви станат очилата чрез указанията в раздел Как да разбера дали очилата ще ми станат? Работим и по внедряване на виртуална пробна.

Какъв е срокът на доставка?

Стандартните поръчки изработваме и изпращаме до 2 раб. дни от датата на получаване на поръчката, ако е направена преди 14 ч. Това означава, че ще ги получите до 3 дни след пускане на поръчката. Стандартни поръчки са поръчки на очила, за които не е изрично посочен срок в описанието на стъклата. За специални стъкла понякога е нужно повече време, тъй като някои от тях се изработват в чужбина. За такива поръчки, обаче, ще бъдете уведомени предварително в описанието на стъклата или в телефонно обаждане от нас. Стандартните слънчеви очила изпращаме веднага, още същия ден и ги получавате на следващия работен ден.

Ако не харесам очилата, мога ли да ги върна и да получа парите си обратно?

Слънчеви очила – можете да върнете покупката до 14 дни от датата на получаването й. Ние ще възстановим парите Ви при условие, че по стоката няма следи от употреба и тя пристигне при нас в същия вид, в който сме я изпратили.

Диоптрични очила (с/без диоптър) – Просто върнете очилата в 14 дневен срок от получаването им и във вида, в който сме ги изпратили. Оптистудио ще възстанови сумата само за рамка, за съжаление не и за стъклата.Това е така, тъй като когато поръчвате очила, Вие не поръчвате готов продукт, а очилата се изработват специално за Вас с избраните от Вас компоненти (рамка и стъкла), независимо дали имате диоптър или не. Такива поръчки попадат в раздел “стоки, изработени по поръчка на потребителя” (по смисъла на Закона за защита на потребителя) и за съжаление не подлежат на връщане (моля, виж чл. Чл. 55. алинея (2), т.3 от Закона за защита на потребителя). Вижте условията за връщане ТУК.

Какви стъкла ще поставите на очилата ми?

Оптистудио работи с оригинални диоптрични стъкла – вижте подробно на кои производители тук. Получавате поръчката си на очила със сертификат за произхода на стъклата и оригиналните им опаковки. Така гарантираме, че получавате точно това, за което сте платили. Вижте повече тук: С какви стъкла работим? и Гаранция за стъклата.

Не намирам моя диоптър – как да поръчам?

На сайта се предлагат стъкла в стандартния диоптричен диапазон ±6 (сфера) и ±2 (цилиндър). За фотосоларни и слънчеви стъкла с диоптър – до ±4 (сфера) и ±2 (цилиндър). Възможно е да търсите стъкла извън диоптричния диапазон. Няма проблем, ние ще ги осигурим и ще изработим очилата. Можем да осигурим всички видове стъкла, които се предлагат на българския пазар. При интерес към конкретен модел стъкла от други марки, свържете с нас, ще обсъдим нуждите Ви и ще ви дадем подробна информация за цените и сроковете на доставка.

Мога ли да поръчам само стъкла, без рамка?

Да. Свържете се с нас и прикачете рецептата или данните от нея и посочете кои стъкла искате да купите. Ако не сте сигурни, свържете се с нас, за Ви консултираме безплатно.

Мога ли да купя само рамката, без стъкла?

Да. От опциите към рамката изберете „без стъкла“ и продължете към плащане.

Мога ли да поръчам очила с моя собствена рамка?

Разбира се. Ако рамката не е купена от Оптистудио, таксата за изработване на стъклата и монтаж е 20 лв. Свържете се с нас, посочете данните от рецептата и непременно прикачете снимка на рамката, на която искате да монтираме стъклата. Необходимо е да я видим, тъй като някои видове рамки не са подходящи за всички видове стъкла. След оглед по снимка ще Ви помолим да изпратите рамката за Ваша сметка. При повторен оглед на рамката на живо, ако открием основания за риск при монтажа, ще върнем рамката обратно отново за ваша сметка. Ако всичко е наред, ще потвърдим по е-поща и ще монтираме стъклата. Друга възможност е да поръчате от нас само стъкла. После да занесете рамката си заедно със стъклата в най-близката оптика, където да огледат рамката и да изработят очилата.

Оригинални ли са продуктите?

Да. Всички продукти са автентични и придружени със сертификат за произход от производителя. Всички продукти получаваме директно от производителя на марката или от официалния вносител за България, с които имаме официални договори. Оптистудио има политика срещу използването на ментета, която включва разпространение на стоки само чрез официални търговски представители на съответните марки. Получавате очилата си с оригиналните опаковки от стъклата, които сме изработили и монтирали.

Защо стъкла с едни и същи характеристики, са с различни цени?

В момента на пазара могат да се намерят стъкла от много производители (Китай, Корея, Германия, Румъния, Швейцария, Испания, Франция, Италия и много други). Всеки от тях предлага стъкла от различен ценови клас. В някои случаи това определя оптичните качества на стъклата. Например, някои видове антирефлексни стъкла са на доста по-ниска цена (някъде дори в няколко пъти), но се захабяват по-бързо и антирефлексното покритие започва да пада скоро, след като сте ги купили. Именно заради големите разлики в качеството, Оптистудио спазва политика на подбор на стъклата, която да дава сигурност, че очилата ще ви служат дълго и покритията им ще са трайни.

Получих очилата си, но не виждам добре с тях. Защо?

Нашата работа са Вашите очи и нашата цел е очилата да Ви служат добре. Преди да ги изработим, задължително проверяваме данните от рецептата. Ако имаме някакви съмнения, е възможно да получите обаждане от нас за допълнителни уточнения. Ако сте получили вече очилата си и имате затруднения да виждате с тях добре, за това може да има различни обяснения. Ако слагате очила за първи път, е възможно да имате нужда от адаптационен период. Ако рецептата е изписана правилно, не би трябвало да имате проблем след първите 1-2 седмици, а най-често доста по-рано. Обръщаме внимание, че очилата с диоптър трябва да се ползват за разстоянието, за което е предписал лекарят. Например, ако са за близо (т.е. за четене), не бива да гледате с тях а разстояние по-голямо от 35-45 см, тъй като освен, че ще виждате „размазано“, това не е добре и за очите Ви. Случва се понякога и рецептата да е твърде силна. Това означава, че лекарят е изписал по-висок диоптър, отколкото имате нужда в момента. Възможно е да се наложи лекарят да коригира рецептата и стъклата да се сменят. Каквито и да са причините, ако след първата седмица продължавате да изпитвате дискомфорт в зрението, свържете с нас, за да обсъдим симптомите и да Ви посъветваме какво да направите нататък.